Despre mașini electrice și alte chițibușuri

Noaptea muzeelor a fost urmată de Bucharest Tech Week – o săptămână întreagă dedicată tehnologiei. Iată-mă aici, pregătită să vă povestesc (în sfârșit) evenimentul cu pricina, care a avut loc la Piața Universității, București.

Ca să iei parte la acest eveniment (gratuit, de altfel), trebuie să completezi un formular de înscriere. Am făcut asta pe la sfârșitul lui martie, dar din câte am văzut, există și posibilitatea de a te înscrie în perioada desfășurării, așa că e loc și pentru cei mai întârziați.

 

Nu după mult timp, am primit un mail prin care eram întrebată dacă sunt curioasă să conduc un automobil electric. Sunt, da. M-am înscris pentru micuțul Twizy. Cum era de așteptat, ni s-a spus la stand că fetele sunt cele care optează cel mai mult pentru acest gen de mașină și a trebuit să mă încadrez și eu în cest stereotip, de bine, de rău.

20180520_145326352724338.jpg
Twizy

Din varii motive nu am condus-o, doar am analizat-o puțin pe-ndelete. Nu sunt mare cunoscător, dar e important să acumulăm constat informație, de orice tip ar fi ea. Pe principiul ăsta merg și vă relatez și vouă ce am aflat eu.

  • Twizy, după cum ușor se poate observa, este perfectă pentru zonele aglomerate, iar la capitolul parcare, cu siguranță se găsește un „locșor” și pentru ea
  • Ca orice mașină electrică care se respectă, are în dotare doar două pedale, asta însemnând că ambreiajul și schimbătorul de viteze nu-și au locul în această ecuație
  • Aflu că Twizy are o versiune de maximum 45 km/h pe care o poate conduce chiar și un copil de 14 ani care nu are permis de conducere
  • Vă las aici site-ul cu mai multe informații

orca-image-1527614299943439511205.jpeg

Bun, deci nu am condus-o pe Twizy, în schimb, am stat la bordul unul Logan electric condus de omniprezentul meu „amic”. Trebuie precizat încă de la bun început că Loganul nu este electric din fabricație, ci a fost convertit astfel. De fapt, cu asta se ocupau „băieții”, cu promovarea procesului de conversie a mașinilor obișnuite în mașini electrice, prețul de plecare al acestui demers începând cu 16.000€.

20180520_151655761259913.jpg
Loganul electric

Vă spun și eu observațiile pe care le-am auzit în timpul experimentului de câțiva kilometri prin București la bordul Loganului electric. Dumitru ne-a fost „ghid”, așa că hai să vedem ce am aflat!

[În continuare: „D”-Dumitru, „A”-amicul șofer]

D: Consumă 10kW/h la 100km cu o viteză de croazieră de 70 km/h. În mod normal consumă  35kW/km. Noi am limitat capacitatea disponibilă pentru utilizator la 25kW/h, adică 10 kW/h din bateria asta nu o folosim pentru a putea să garantăm o durata de viață de minimum 10 ani la mașina asta. Am venit de la Pitești cu el, cu 70 km/h și am consumat 50% din baterie, 125 de km. Noi oferim serviciul de conversie. Convertim absolut orice mașină.”

A: Trebuie să fie nouă mașina?

D: Nu contează. Doar că pentru o mașină mai performantă, mai nouă, va fi un timp de dezvoltare puțin mai îndelungat. Spre exemplu, Loganul îl putem transforma într-o săptămână, în schimb, pentru o mașină nouă am avea nevoie de ceva timp pentru a o studia.

A: Cam ce costuri presupune procesul de conversie?

D: Începe de la 16.000€ + TVA – toată manopera și componentele

20180520_160152556553644.jpg

 

Din impresiile șoferului înțeleg că cel mai ciudat aspect legat de condusul unei mașini electrice este faptul că aceasta nu scoate niciun sunet și nu vibrează. Adevărul e că este suspect de silențioasă, în așa fel încât atunci când oprim la semafor se aud foarte clar motoarele mașinilor învecinate, iar la noi – liniște deplină.

Și mai multe informații găsiți pe evromania.ro

Desigur, nu am ratat nici imprimantele 3D despre care vă mai vorbisem în articolul anterior. Aflu de la reprezentații prezenți la stand, că s-au folosit pentru confecționarea unei anumite piese câțiva kilometri de fir (de material termoplastic) cât să ajungă până la Satu Mare, ceea ce nu sună deloc puțin.

20180520_1421122001837699.jpg

Copiii erau adunați în jurul acestui roboțel, despre care nu am priceput exact ce face, dar părea destul de extenuat. Nu zic, cu toții mai aveam și zile proaste.

20180520_1456091908931226.jpg

Aș vrea să spun că m-am distrat mult testând o bicicletă electrică, însă spațiul nu mi-a permis să mă desfășor exact așa cum mi-aș fi dorit eu. Odată ce înfigeai mai tare piciorul în pedală, erai urnit din loc destul de brusc. După cum se poate observa, pista improvizată nu prea făcea față numărului mare de doritori care testau diferitele „sortimente”, dar mi-am făcut o vagă idee și despre aceasta.

screenshot_20180604-2333061557200447.jpg

20180604_224817425988943.png

Despre hoverboard nu mai zic, întâi să învăț să merg pe role și după mai vorbim. Înțeleg că funcționează pe același principiu.

screenshot_20180604-22415487656838.jpg

Ochleari VR, scutere, ATV-uri, telefoane mobile, electrocasnice „inteligente”, jocuri – nu puteau lipsi de la Bucharest Tech Week, eveniment care, din perspectiva mea, s-a ridicat la nivelul așteptărilor. Mai venim!

20180520_150135316395557.jpg

20180520_1426081407738986.jpg

20180520_1502552119160456.jpg
Pompă de alimentare pentru mașini electrice

Pe mâine! 🙂

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s