Tourist pass #Istanbul #day2

De ce e o idee bună să apelezi la un tourist pass?

Simplu. Un tourist pass costă în mod normal 85€, iar noi l-am prins la ofertă, adică 75€/persoană. Cu un calcul simplu vei realiza că aceleași facilități, în lipsa unui pachet tourist pass, te-ar duce la un preț mult mai ridicat.

Așadar, beneficiile semnificative pe care le oferă sună cam așa:

• intrări la muzee
  • croazieră cu vaporul, care cuprinde masă și petrecere cu dansuri tradiționale
  • Bigbus Hop-on Hop-off bus tour & boat tour
  • acces la internet nelimitat – foarte de ajutor
  • transfer la aeoport
  • plus încă câteva

Internetul nelimitat s-a dovedit a fi vital. E cam aiurea să te trezești într-un oraș necunoscut, fără posibilitatea de a folosi Google Maps pentru orientare, spre exemplu. Nu e imposibil, dar e mai dificil și plus de asta, pierzi foarte mult timp.

Cam așa am aterizat noi, fără internet. Roamingul amicului nu voia să se activeze nicicum, iar prietenii mei de la Vodafone, la care nu am fost foarte inspirată și mi-am făcut abonament, au ținut să mă informeze că am parte de internet cât cuprinde la „generosul” preț de 3.45€, lucru care m-a făcut să păstrez telefonul pe modul avion pentru a fi sigură că nu mă „îndoapă” cu internet.

Tot ca beneficiu al tourist pass-ului am primit prompt la adresa la care eram cazați un pachet care conținea: un fel de modem wi-fi și o baterie externă + cablu, pentru a-l putea lua după noi peste tot. Ne-a fost fidel tot restul vacanței.

Mai multe despre tourist pass aici.

Internet kafe nerede? (Unde găsim un interent cafe?)

Imaginează-ți că a doua zi ne-am trezit că trebuie să printăm biletele pentru intrarea la Palatul Topkapi și la Muzeul Hagia Sofia. Acum caută acul în carul cu fân. Pe hartă erau câteva internet cafe-uri, în realitate, majoritatea erau închise. Eh, nu degeaba e duminică. Dar ospitalitatea unui localnic ne-a îndrumat spre subsolul destul de dubios al unei clădiri, care da, s-a dovedit a fi un internet cafe.

Să fii pus în fața unei tastauri în care ai cel puțin 3 tipuri de „i”, iar tu ai nevoie să te loghezi și nu știi pe care-l poți folosi, poate fi destul de dificil. Trebuie să recurgi la metoda clasică în care unul se uită pe pereți, cât timp celălalt tastează parola la vedere și schimbă literele până le nimerește. Să mai zică cineva că asta nu e o adevărată aventură.

S-a încheiat cu succes și capitolul ăsta. Mai avem câteva.

Sofia e peste tot

Poate sunt eu o turistă mai dezorientată, dar moscheele astea sunt foarte ușor de confundat. Cel puțin în zona în care se afla celebra Hagia Sofia, mai erau cel puțin 2 și mi-a luat ceva să ghicesc (fără să trag cu ochiul pe hartă), care cum e.

Hagia Sofia, biata de ea, a trecut prin multe etape istorice. În primă fază a aparținut religiei creștine, după care a devenit moschee, iar acum e un muzeu cu acte în regulă. Găsiți pe Wikipedia mai multe detalii. Apropos de asta, încă o surpriză a fost faptul că în Turcia nu funcționează Wikipedia, o constatare foarte tristă, de altfel. Nu-mi mai aduc aminte eroarea exactă afișată pe ecran atunci când încecam să accesez site-ul, dar a fost ceva destul de amuzant oricum, cred că era vorba de „conținut înșelor” sau ceva de genul.

Hagia Sofia
Hagia Sofia – interior

Palatul Topkapi are multe de oferit. Debutează cu un parc, care la momentul actual e plin de turiști și lalele.

Palatul în sine are o incintă semnificativă, care cuprinde numeroase muzee. Am vizitat o expoziție de ceasuri vechi – unde fotografiile nu erau permise, una de arme – mi-au rămas în minte săbiile de origine ungară, ce avea lungimea de peste 2 metri. Dacă nu trăiau uriași în acele vremuri, atunci să sperăm că erau doar de decor.

Harem

Curtea interioară a palatului oferă, de asemenea, o priveliște memorabilă.

Vedere spre Strâmtoarea Bosfor

Bigbus Hop-on Hop-off bus tour

A urmat plimbarea cu autobuzul pe traseul următor:

Am urmat traseul roșu

După cum se vede, am avut escală și-n Asia. Am staționat acolo 5 minute, mândri că am mai „bifat” un continent, urmând să ne întoarcem a doua zi și să explorăm mai mult.

Malul european (stânga) și malul asiatic (dreapta)

Autobuzul era dotat cu căști audio în care un ghid detalia fiecare atracție turistică pe lângă care treceam.

Croaziera nocturnă

După cum spuneam mai sus, era inclusă în pachet și o croazieră. În 20 de minute am ajuns din zona în care eram cazați, pe mal, unde ne aștepta portocaliul vaporaș Turnatour.

Erau turiști de toate naționalitățile, iar noi am stat la o masă de 8 persoane, dintre care eram 6 români și 2 tipe asiatice. La masa de langă noi erau spanioli și tot așa. Am servit cina tradițională, iar pe fundal se derula un spectacol cu muzica tradițională și dansul aferent. S-a creat o atmosferă foarte faină, iar la final a dansat mai toată lumea pe melodii universal cunoscute.

A fost drăguț din partea lor că la final ne-au oferit transport spre zona de cazare. Așa am făcut cunoștiință și cu microbuzele lor, confortabile, mă gândeam eu, în comparație cu escadrila celorlalte cu care am mai făcut naveta la viața mea.

To be continued…

Pe mâine! 🙂

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

1. agrocol spune:

Vino repede cu partea a doua. Te invidiez pentru aceasta e experienta. Oricum stiu ce fac la iarna !!!

Apreciat de 2 persoane

1. aeriana spune:

Mulțumesc frumos! E pe drum și partea a doua.