Mike Tyson

Tot încercând să mă documentez pe tema unui stil de viață sănătos, am dat, la un moment dat, peste un articol despre Mike Tyson. Auzisem pe undeva despre el, dar vag. Am apelat la prietenul Google și uite ce aflu:

„Michael Gerard „Mike” Tyson (n. 3 iunie 1966) este un fost pugilist profesionist american. El a fost campion mondial necontestat și deține recordul pentru cel mai tânăr boxer, care a câștigat un titlu la categoria de greutate supergrea la 20 de ani, 4 luni și 22 de zile. Tyson a câștigat primele 19 lupte profesioniste prin knockout, 12 dintre ele în prima rundă. El a câștigat titlul WBC în 1986 după ce l-a oprit pe Trevor Berbick în două runde și a adăugat titlurile WBA și IBF după ce i-a învins pe James Smith și pe Tony Tucker în 1987. Acest lucru a făcut ca Tyson să devină primul boxer de la categoria supergrea, care a deținut simultan titlurile WBA, WBC și IBF și singurul de la categoria supergrea care le-a unificat succesiv. Tyson a devenit campion liniar în 1988, când l-a făcut knockout pe Michael Spinks în 91 de secunde de la începutul primei runde.” (Sursa: Wikipedia)

th
(Sursa: si.com)

Dar nu asta m-a impresionat. Nu sunt o cunoscătoare în domeniu, prin urmare nu conștientizez cam cât de mari sunt performanțele la care a ajuns. Dar programul lui de antrenament, m-a lăsat cu gura căscată. Așadar:

PROGRAMUL DE ANTRENAMENT

Tyson avea o regulă stricta în cele 5 săptămâni de pregătire pentru un meci. Acesta făcea 2000 de abdomene, 500 de flotări, 500 de „dips” (flotări la paralele) și 500 de „shrugs” (ridicări pentru deltoizi) în fiecare zi, în câte 10 seturi egale, împărțite în diferite perioade ale zilei.

De altfel, întreg programul era foarte strict pentru Tyson. Acesta se trezea la 4 dimineața în fiecare zi și avea totul plănuit până seara când se culca.

4 am – trezirea și o alergare ușoara de 5-7 kilometri

6 am – dus și culcare la loc

10 am – 
trezirea și micul dejun, alcătuit din ovăz cu fructe, vitamine și shake de proteine

12 pm – 10 runde de sparring și câte 3 seturi de exerciții (3 x 200 de abdomene, 50 de flotări, 50 de dips, 50 de shrugs)

2 pm – servirea prânzului, alcătuit din carbohidrați, proteine, legume și multă apă

3 pm – între patru și sase runde de sparring, lucru la sac, sărituri peste coarda, lovituri la palmare și la „speed bag” plus încă trei seturi de exerciții.

7 pm – încă o masă, preparată special de Steve Lott, antrenorul secund al lui Tyson

8 pm – 30 de minute de exerciții pe bicicletă staționară, pentru revenire.

9 pm – o oră de uitat la TV sau de citit și apoi culcarea

În total, Tyson făcea 60.000 de abdomene și 15.000 de flotări înainte de fiecare meci, fiind pregătit fizic excelent. Pe lângă exercițiile fizice, Mike făcea și pregătire pentru musculatura gâtului care este foarte importantă la boxeri. Cu cât gâtul este mai puternic, cu atât rezistența la lovituri este mai mare. Pe lângă toate astea, Tyson făcea foarte mult stretching după fiecare antrenament, întinzându-se foarte bine, în special în zona trenului superior.” (Sursa: sport.ro)

Nu cred că sunt necesare concluziile. Mi-am făcut o idee despre limitele umane (sau lipsa lor). Omul e un tanc. Ce atâtea diete și sclifoseli? Tyson e targetul! :))

BONUS: Cum era de așteptat, Mike îndrăgește foarte mult porumbeii. Afirmă că porumbeii pot fi ușor asemănați cu oamenii, astfel încât dacă îi tratezi bine, vor reacționa și ei în consecință. Mai mult de atât, el declară că dacă nu ar fi iubit atât de mult porumbeii, nu ar fi ajuns niciodată campion în acest domeniu. Când un tip care-l agresa a ucis un porumbel în fața lui, Mike a reacționat luându-l la bătaie. Cum spune și el:  „Make a pigeon your friend and you’ll never be lonely.”

Mike-Tyson-729232
(Sursa: express.co.uk)

Pe mâine! 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s